dimecres, 19 d’agost del 2009

És necessari?

Sento a parlar molt dels horaris protegits a la ràdio i televisió per els infants. Parla'n i parla'n de que hi ha coses que no es poden mostrar ni dir en certs horaris, ja que poden afectar als radiooients o als teleespectadors...

Per el que trobo, deu ser molt complicat complir les normatives ja que, per exemple a Tv3, a qualsevol hora anuncien pel·lícules que faran al horari "d'adults" però el "tràiler" té imatges ben violentes i fastigoses. Per exemple, si anuncien "Matança a Texas", crec que no es necessari veure com tallant un cap o com surt la sang per tot arreu...amb el títol ja te'ns fas una bona idea...i ja la veurà qui vulgui o pugui.

També em sorprèn la cruesa d'algunes imatges dels telenotícies quan parlen de les guerres i desgràcies per tot el món o quan parlen de trasplantaments i fan un zoom del fetge a trasplantar… a l’hora de dinar!!! Imatges que fins i tot a mi, em resulten molestes.Se les podrien estalviar o ens va el "morbo"?...Però espera, que passes als dibuixos i aleshores és quan trobes a faltar la Heidi i el Marco, ja que hi ha cada serie per nens que fa fredor...

Potser estic influenciat per tenir una filla en edat d'horari protegit o que em vaig fent més gran? adult? responsable? poruc? però veig que potser la sol.lució és tancar la televisió (ja la veiem poc…)o posar els anuncis de televenda...no, millor no, que encara acabaré comprant alguna cosa força inútil...encara que la pugui fer servir en qualsevol horari...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada