dimarts, 21 de setembre del 2010

Cançons de la nostra vida

Diuen que tothom té una cançó a la seva vida, que el representa i que li porta records inoblidables.

Jo no se trobar una única cançó que em representi, ja que en tinc moltes que em porten bons records i, algunes, records no tant bons. El que si que os puc dir, es que després de molt de temps, he trobat la cançó que podria “representar” al Pare: “It’s a long way to Tipperary”.

Aquesta cançó, és una marxa militar de les tropes aliades utilitzada a la segona guerra mundial. El Pare ens la cantava sovint, amb el seu propi accent anglès, i sobretot recordo quan li cantava a les meves nebodes,de ben petites, com a cançó de bressol...

Encara em sembla veure la seva cara i entonació amb l’acabament de la cançó: My heart!!!! O al menys això semblava que volia dir...(que no ho diu...)

El Pare, com qualsevol altre persona que viu en primera persona una Guerra, va quedar marcat per la mateixa...Va lluitar al bàndol perdedor, va fer tres anys de servei, va perdre un Germà més jove que ell... en fi, motius suficients per que els teus records es quedin “aturats” en una època certament difícil...per això, potser la seva cançó és aquesta que canten les tropes aliades...i que el transportava a un altre lloc.

En fi, quan la he trobat per internet, la quantitat de records i moments viscuts ha estat tant gran, que ha fet que recordi, encara més, la figura del Pare que amb la seva imatge i forma de ser, ha fet que tingui respecte per tothom i que, quan penso amb ell, em torni una mica més just i tolerant.

My Heart!!!

Salut, Jaume

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada